“Zengini Değil, Vatandaşı Düşünün”

TÜRMOB Disiplin Kurulu Sekreteri Bahadır Baş, “Dolaylı vergiler maalesef dar gelirli grupları çok etkileyen, satın alma gücünü düşüren özel bir durum. Bu duruma son verilmelidir.” dedi.
Dar gelirlinin üzerindeki ÖTV ve KDV yüklerinin mutlaka alınması gerektiğini savunan Baş, vatandaşların şirketlerden daha fazla vergi ödediğini söyledi.
“Vergi gelirlerinin yüzde 70’ini kapsıyor”
‘Dolaylı vergi, dar gelirli vatandaşımızı vuran bir vergidir’ diyen Bahadır Baş, sözlerini şöyle sürdürdü; “Az kazanan bir asgari ücretli veya asgari ücrete yakın maaş alan birisinin tükettiği elektrikten, aldığı yakıttan, kullandığı sudan, yapmış olduğu alışverişten KDV, ÖTV üzerinden anında vergi alınıyor. Oysa kazancı yüksek olan gelir gruplarından ayni vergi aldığımızda aynı etki olmuyor. Dolaylı vergiler maalesef dar gelirli grupları çok etkileyen, satın alma gücünü düşüren özel bir durum. Ülkemizde vergi gelirleri % 70 oranında dolaylı vergiden alınıyor.
“Vatandaş, şirketlerden çok vergi ödüyor”
Harcamadan, tüketimden vergi alınıyor. Bu vergiyi de aslında vatandaş ödüyor. Şirketlerden daha fazla vatandaş ödüyor. Dolaylı vergi % 70, şirketlerin, şahısların ödediği vergi % 30. Bu bir uçurum zaten. Olağanüstü hal dönemlerinde bunun gibi ekonomik krizlerin yüksek olduğu, örneğin Covid’de dünyada bir durgunluk söz konusuydu. Faizler ciddi anlamda etkilendi. Enflasyon rakamları bizim kadar olmasa da dünyada hareketlilik sergiledi. Bu olağanüstü durumlarda dar gelirlinin üzerinden ÖTV ve KDV yükleri mutlaka alınmalı. Acilen buna da bir çözüm bulunmalı. Asgari ücrete yılda bir zam yapalım, çok fazla zam yapmayalım. Bu doğru. Asgari ücretlinin satın alma gücünü arttıralım. Senin alacağın dolaylı vergilerin derecesini azaltma yöntemlerinin denenmesi lazım. Vatandaş harcama yaparken, daha düşük ödemesi gerekir. Dar gelirli vatandaşı düşünen bir sistem düşünülmelidir.”
Özel Haber/Tevfik Kul

























