“Nöbet ve Fazla Mesai Ücretleri Güncellenmeli”

“Nöbet ve Fazla Mesai Ücretleri Güncellenmeli”

Türk Sağlık-Sen Ordu Şube Başkanı Fatih Galender Zengin, kamu çalışanlarının nöbet ve fazla mesai ücretlerinin ekonomik şartlara uygun artırılması gerektiğini belirterek, mevcut uygulamaların adaletsizliğe yol açtığını dile getirdi.

Kamu çalışanlarının nöbet ve fazla mesai ücretlerine ilişkin mevcut uygulamaların ciddi mağduriyet oluşturduğunu aktaran engin, özellikle sağlık ve kamu hizmetlerinde nöbet sisteminin artan iş yüküyle birlikte daha kritik hale geldiğini ifade etti.

“Hayatın gerçeklerine göre belirlenmeli”

REKLAM ALANI

Zengin, şöyle devam etti; “2026 yılı için öngörülen maaş artış oranları yeniden değerlendirilmeli, memur ve emeklilerin alım gücündeki kaybı telafi edecek ek zam (telafi zammı) derhal gündeme alınmalı, sadece geçmiş kayıpları karşılayan değil, çalışanı ve emekliyi ekonomik büyümeden pay sahibi yapacak refah payı uygulaması hayata geçirilmelidir, maaş artışları; gerçekleşen ve beklenen enflasyon karşısında koruyucu hale getirilmeli, yüksek enflasyon dönemlerinde ücretlerin aylarca erimesine yol açan mevcut sistem yeniden düzenlenmelidir, tahmine dayalı ücret artışı anlayışından vazgeçilerek, çalışanların alım gücünü koruyacak daha adil ve dinamik bir ücret güncelleme sistemi oluşturulmalıdır. Unutulmamalıdır ki; enflasyon hedeflerindeki her yukarı yönlü revizyon, sabit gelirlinin cebinden eksilen yeni bir pay anlamına gelmektedir. Kamu görevlileri ve emekliler; ekonomik belirsizliğin, hedef sapmalarının ve yanlış hesapların yükünü taşımak zorunda değildir. Bu nedenle talebimizi yineliyoruz: Memur ve emeklilere vakit kaybetmeden telafi zammı verilmeli, refah payı uygulaması hayata geçirilmeli ve ücret politikaları tahminlere değil, hayatın gerçeklerine göre belirlenmelidir.”

ETİKETLER:
BU KONUYU SOSYAL MEDYA HESAPLARINDA PAYLAŞ
ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

BİR YORUM YAZ