Muhtardan Erken Hasat Uyarısı!

Gülyalı Ambarcılı Mahallesi Muhtarı Özcan Öztürk, fındığın henüz olgunlaşmadığını belirterek, 8 Ağustos Cuma gününden önce bahçeye girmemek gerektiğini söyledi.
Mahalle sakinlerine uyarıda bulunan Muhtar Öztürk, “Değerli mahalle sakinlerimiz fındık hasat ayına girmiş bulunuyoruz. Malum fındıklar dondan etkilendi ve aşırı sıcaktan dolayı da zarar var, bir de bunun üzerine erken hasada başlarsak fındığı 150 TL’ye de satamayız ve randıman düşüklüğüne sebep oluruz. Kendi mahsulümüzü kendimiz öldürmeyelim. Bu konuda duyarlı olalım, kendimiz sahip çıkalım. Ağustos’un 8’i cumadan önce mümkünse başlamayalım.” dedi.
“Başkasının bahçesine girmeyin”
Öztürk, “Diğer bir konu geç başlayan yerden toplayanlar var. Başakcı konusunda kimse kimsenin yerine girmesin, kötü söz küfür duymasınlar. Biri şikayet ederse hırsızlıktan işlem görür, bu da bizim mahallemize yakışmaz.” diye konuştu.
“Hırsızlığa dikkat”
‘Yol kenarlarında toplanmış fındık çuvalı bırakmayın’ uyarısında da bulunan Öztürk, şunları kaydetti; “Çalınmaya karşı fındığınıza sahip çıkın, fındık yok bu yıl, hırsızlıkta çok olur buna dikkat edin. Mahallede mutlaka yabancı amele olacak, bu yüzden de şüpheli ve dikkat çeken bir durumda jandarma veya bizlere haber verin. Akşamları ve özellikle gündüzleri bahçede silah atmayalım. Havaya sıkılan mermi havada kalmıyor, her taraf insan dolu. Kazaya sebep olmayalım. Aşırı sıcaklardan dolayı bahçelerde otlar kuru, içtiğiniz sigara veya yaktığınız ateşlere dikkat edin. Döndüğünden emin olun hepinize bol bereketli bir sezon diliyorum.”
Tevfik Kul
























